امروز روز دوم بعد از اولين مديتيشن شما با شيری ماتاجی وانجام حرکات و اعمال با دست و تکرار کلمات و فرمايشات ايشان می باشد .

امروز روزدوم بعد ارشاد و حرکت کندالينی در شما می باشد.برای بهتر مديتيشن کردن بهتراست که راجع به اين کلمه بيشتر بدانيد.قبل از

اينکه ما بتوانيم روز دوم يعنی روز بعد از ارشاد را برای شما توضيح بدهيم،ميخواهيم چند تا اصطلاحات که بطور رايج از آنها استفاده

می شود، يا اينکه شما از يوگا های ديگر يا از کتابها خوانده ايد وشنيده ايد را برای شما شرح بدهيم .

١- تمرآز:

يعنی توجه صد در صد خود را به يک نقطه يا به يک جسم بدهيم. بطوريکه بعضی يوگا ها شرح ميدهند،تمرکز به شما آرامش اعصاب

می دهد، در معنا تمرکز همراه با تشنج می باشد.وقتی آه شما تمرآز ميكنيد، ناخواسته در بدن مبارزه و تشنج بوجود می ايد. حالا شما ي ا

ميتوانيد تنش زدائی بکنيد يا در تنش باشيد، چون هردوبا هم ممکن نيست.شما هر چقدر تمرکزافکار نمائيد، به همان اندازه خسته تر ناراحت

ترو هيجان زده تر ميشويد، آگر شما باور نميكنيد انرا آزمايش نماييد.

٢- بالای ضمير خودآگاهی :

اين ضمير وقتی بوجود می آيد که شما همه چيز را که می شنويد يا می خوانيد، بايستی اثبات شده يا منطقی باشد.شما يك آدم منطقی هستيد ي ا

شخصی هستيد که اعتماد و اعتقاد زياد از حد به افکار و انديشه های منطقی داريد. خودتان را با شعورترين ، باهوش ترين و روشنفکرترين

ميدانيد. کسانيکه به کارُبرد مغز خودشان اعتماد وافر دارند، آخر و عاقبت به نارحتی های روانی خواهند رسيد. چرا که اگر به اين شيوه

ادامه دهند وارد کانال راست می شوند. ( به قسمت کانالها مراجعه کنيد ).

٣- پائين آگاهی ضمير نا خودآگاهی :

يعنی شما همه چيز را با احساسات خويش بررسی می نمائيد و احساسات برای شما همه چيز است. شما خودتان را رئوف، دلسوز و يا شفيع

به همه وهمه چيز ميدانيد. هر مطلبی در دنيا بنظرتان معجزه می آيد، يا اينکه سعی می نمائيد،از صلح درونی معجزه اتی درست نمائيد،

چنين يوگا هائی ممکن است،اسم ديگری داشته باشند، ولی مسلمأ يوگای صلح درونی نيست. شما ميتوانيد به آنها اسمهای مختلفی بدهيد، ولی

بدين طريق نخواهيد توانست به آرامش مورد نظر برسيد . (مراجعه کنيد به قسمت کانال چپ) اکثر انسانهائی که در ضمير آگاه يا نا خودآگاه

بسرمی برند خيال ميكنند آه مثل بچه ها هستند. آنها توانسته اند بچه درونی خويش را از راههای منطقی و احساسات بيدار بكنند ولی انسان

بالغ که نمی تواند مثل بچه ها زندگی کند. برای بيداری بچگی در خودمان بايستی آار مهمی مثل ارشاد انجام بگيرد که بتوانيم، مثل بچه فکر

کنيم، مثل انها فرياد بزنيم، گريه وشادی آنيم خيلی از انسانها برای اينکه کودک درون خود را پيدا کنند، به مواد مخدر يا به نوشيدن

مشروبات الکلی و يا به سيگارپناه می ببرند.انها فكر ميكند با اين وسيله ميتواند آرامش داشته باشند ، يا اينکه بتوانند بهتر و منطقی تر فکر

نمايند، هيچ بچه ای در دنيا نيازبه اينگونه ابزار وتفکرات ندارد تا انها شاد شوند.

٤- استرس:

در فارسی به معنای فشار روحی می باشد، اين کلمه نيازی به تشريح ندارد، معنای استرس حاکی براثر آن است . شما ميدانيد که روح در

قلب هر انسان مستقر شده است، جائيکه انسان عشق می ورزد،مسرت و نشاط از آنجا سر چشمه می گيرد،آهنگهای لذت بخش درآنجا به دل

می نشيند و رقص و آواز از آنجا بر می خيزد،اگر در انجا فشا ر روحی موجود باشد ، خودتان متوجه می شويد که، فشار روحی نمی تواند

ابزار خوبی برای مديتيشن باشد .

شما اينک در روز دوم و روز بعد از ارشاد هستيد و ميخواهيد که صلح درونی را تمرين نماييد. ديروز در موقع يادگيری و انجام ارشاد،

مادر ( شيری ماتاجی ) به شما ياد داد، که شما بايستی رهبر و استاد خويش باشيد. برای رسيدن به اين رهبری و استادی نياز است آه، به

شما يک مقدار کمک شود. قبل از هر چيز يک اطاق نسبتا خلوت و بدون مزاحم را برای تمرين مديتيشن انتخاب نمائيد، به خودتان باندان

بدهيد. يعنی با دست راست از روی دست چپ، انرژی درونيتان را به بالای سرتان،همانند کمان حرکت بدهيد، هفت مرتبه اين کار را انجام

بدهيد، ديروزاين عمل را ياد گرفته ايد. بعدأ کانالهای خودتان را باز می نمائيد، آنهم در سايت برايتان توضيح داده شده است . بعد از اين

حدود ده يا پانزده دقيقه ساکت بنشيند، سعی کنيد که نسيم الهی را احساس نمائيد، کار ديگری شما نداريد. در پايان مديتيشن،اول کانالها ر ا

باندان بدهيد، بعد هفت مرتبه دستتان رابه صورت نعل اسب ( کمان) حرکت بدهيد (برای هفت عدد چاکراه) اين بار معنی باندان با آنکه در

آغاز شما انجام داده ايد فرق دارد. در طول مد يتيشن در بدن شما انرژی کندالينی حرکت کرده است.اگر چه هنوز نسيم الهی برای شما چندان

محسوس نيست. ولی آنچکه به صورت ارتعاشات در بدن شما توليد و فعال شده است را ميخواهيد تا زمان بعدی مد يتيشن دربدن خودتان نگه

بداريد . بدين ترتيب در نوبت بعدی وقتيکه شما مد يتيشن می کنيد، باز آنرا با باندان اولی مخلوط می نمائيد. بدين ترتيب شما همه انرژی

های توليد شده را برای خودتان استفاده می نمائيد.نا گفته نماند که مد يتيشن مختص به شب يا صبح نيست و زمان مخصوصی برای مد يتيشن

وجود ندارد. شايد برايتان اين سئوال پيش بيايد،که من که در بيست و چهار ساعت فقط سی دقيقه مديتاسيون می نمايم، آنهم که فکرها مر ا

راحت نمی گذارند،يکی ميايد و ديگری می رود، من اصلأ از اين سی دقيقه نمی توانم استفاده نمايم. اين سئوال را اکثر کسانيکه با صلح

درونی اشنا می شوند از خود دارند. جواب اين سئوالات اين است که شما هنوز رهبر و استاد خودتان نشده ايد، برای رسيدن به مرحله

استادی يک مقدار وقت صبر و عمل لازم دارد ٥ - رسيدن به مد يتيشن ايدال چهار مرحله است:

مرحله اول :

از فردا شما بايستی توجه خودتان را در همه حالت بخودتان بدهيد،متوجه آن باشيد که شما چه کاری را با عجله انجام ميدهيد، مثلا

رانندگی،وقتيکه دريافتيد که سرعت شما زياد است،به خودتان توجه کنيد وخود راکنترول نمائيد و سرعتتان را در انجام آن کار کمتر نمائيد

،بدن ما معبد روح و روان ما است. ما بايستی به سلامتی ، پاکی،مطهری اين معبد کوشا باشيم تا بتوانيم صورت خودمان را در آيئنه

درونمان ببينيم.از فردا تا پنج شش هفته خود درونی ( مديتيشن ) را ادامه دهيد تا به روش جديد عادت نمائيد.هر چيزی يا هر کار بدنی و

فکری را آرام انجام بدهيد.اگر شما به مکانی بايد برويد که در آنجا سخنرانی کنيد، ياشنونده باشيد، ده يا پانزده دقيقه زودتر آنجا باشيد، ت ا

خودتان را بدون جهت به استرس (فشار روحی ) نيندازيد. اگر در ترافيک و يا در وسايل نقليه عمومی هستيد، فورأ مد يتيشن را شروع

نمائيد و به اعصاب خودتان ارامش بدهيد. با انجام اين عمل عصبانيت و استرس نداريد.اعمال روز مره مثل غذا خوردن،چای نوشيدن، راه

رفتن، رانندگی و همه کارهای روزهره را تحت نظر بگيريد درحقيقت يکی از عوامل خستگی مبرم شما شايد، سرعت و حرکت ورفت و امد

شما در شهر باشد . صحبت کم کنيد،در سايت هم نوشته ايم که اکثر صحبتهاغيبت ديگران است که برای ما فايده ای ندارد. اين اعمال ر ا

بطور احسن و دقيق انجام بدهيد. اگر جائی در بد نتان کشش و تنش يا تشنج و فشار دارد. به آنجا با دست خودتان انرژی بدهيد. يعنی د ست

راستتان را روی آن قسمت مورد نظر بگذاريد وعضله مربوطه در زمان کوتاهی به آرامش می رسد.باور داشته باشيد که شما می توانيد

اين عمل را انجام بدهيد وعضلات شما واقعأ آرامش پيدا می کنند و شما استراحت می نمائيد. بدين وسيله در طول روز شما خودتان را آماده

برای مد يتيشن پانزده دقيقه ايتان می نمائيد. اگر شما خيلی تنبل و تن پرور هستيد، بلند شويد راه برويد بدويد برقصيد، بخنديد و

بخندانيد،عمليات بدنی انجام بدهيد، ورزش کنيد و راه برويد.

مرحله دوم:

درادامه مرحله اول بوجود ميآيد، اگر شما تا کنون ياد گرفته ايد که به عضلات مختلف خويش انرژی درونيتان را برسانيد. پس الان

ميتوانيد اين انرژی را به سرخود هم برسانيد. همانطوريکه برايتان در فيلم و در هنگام گرفتن دانش معنوی به شما نشان داده شده است. کف

دستتان را روی ملاج سرتان بگذاريد، آن را چندين بار مالش بدهيد و در ضمن حواستان را به سرتان بدهيد و آرام باشيد . بگذاريد افکارتان

حرکت نمايد، ممانعتی در مقابل افکار خويش نشان ندهيد و به بررسی و تجزيه انها نپردازيد،هر گونه ممانعت و فشار به مغزتان باعث سر

درد شما ميشود. هيچگونه اصراری برای رفع افکار خويش نشان ندهيد. فقط از مادر بخواهيد که آنها را کاهش دهد و بگوئيد : من همه

افکارم ، چه خوب و چه بد را می بخشم . از خودتان بپرسيد آيا شما ميتوانيد اين بخشش را انجام بدهيد يا نه ؟ منتهی اين کار را فقط وقتيکه

مد يتيشن ميکنيد، انجام دهيد. به ياد داشته باشيد که اين چيزی نيست که شما مثل طوطی مدام تکرار نمائيد و يا ورد زبان خود کنيد ، فقط

موقع مديتيشن می توانيد اثر معجزه آسای آن را دريافت نمائيد، شما هيچگونه ممانعتی برای رفع افکار خويش انجام ندهيد، از انرژی کائنات

به شما خواهی نخواهی کمک خواهد شد، فقط يک مقدار صبر داشته باشيد.

مرحله سوم :

استراحت وآرامش اعصاب در قلب، قلب منبع روح و مکان ارتباط با معبود خويش است . اگرفشاری و يا ناراحتی در اين عضله باشد، شم ا

نمی توانيد آرام بنشينيد. با دست راست قلبتان را مالش بدهيد و بگوئيد : خداوندا، لطفا نور و انرژی خودت را به قلب من بتابان، اين کلمات

را بصورت تلقين بيان نکنيد. در زمان مديتيشن، يک يا چند بار آنرا تکرار نمائيد. بعد از اينکه شما هم بدنتان و هم مغزتان را راحت کرديد،

از هيجانها و طپشها، حالا کاملأ و صد در صد در استراحت هستيد و تشنج نداريد. تشنج و تشنج زدائی دو تا کلمه متضاد يکديگر هستند، مثل

دم و باز دم، بعد از دم باز دم شروع ميشود و بلعکس،در اينجا هم همينطوراست که بعد از تشنج ،آرامش اعصاب شروع می شود، وقتيکه

شما در آن مرحله قرار ميگيريد،کاملأ در آرامش درون و بيرون هستيد، تااينجا فقط برای آماده کردن خودتان بود، حال مد يتيشن واقعی از

اين به بعد شروع ميشود.

مرحله چهارم :

سپس د ر اين مرحله ما شروع می نمائيم به مد يتيشن واقعی يعنی بعد ازآن ما آرام آرام بخودی خود با سکون آشنا ميشويم وبه آنجا ئی

خواهيم رفت که انتظارش را داريم و چگونگی اين تحول را کاملأ در مرکز دوم وهفتم برای شما عزيزان عرض کرديم وشما می توانيد به

آن گفتارها مراجعه کنيد